Uczta Muzyczna

Mam świadomość, że w tym świątecznym rozedrganiu zgubiłam jedną "Piosenkę Na Dziś":(
Nic mnie nie tłumaczy i nie mam zamiaru się usprawiedliwiać, bo to po prostu wstyd... Jakoś tak szybko mi dni biegną...
Ale dziś będzie prawdziwa uczta muzyczna:)
Dokonałam małego przeglądu i zauważyłam, że na każdej z pierwszych czterech Trzeszczących... pojawia się postać Adama Astona.


W ułożonych przez siebie zbiorach Kaczkowski umieścił piosenki: wspomnianą przeze mnie w wigilię Jadzię z 1936 roku (utwór dedykowany aktorce Jadwidze Smosarskiej, "(...) nagrany z Orkiestrą Taneczną Odeon (...) stał się ozdobą ścieżki dźwiękowej filmu Mieczysława Krawicza.");


na kolejnej - W siódmym niebie, pochodząca z filmu Panowie w cylindrach (1936 r.);


na następnej - Zakochany złodziej, "(...) z filmu Robert i Bertrand (...), który miał swoją premierę 1 grudnia 1938. Niestety w archiwach istnieje tylko półgodzinny fragment tego filmu. W zbiorach inżyniera Jana Zagozdy zachowały się za to aż dwa egzemplarze płyty";



 a na czwartej - To nie była miłość, która "(...) pochodzi z "Wielkiej Rewii" z 1935."


Czas chyba powiedzieć kim był Aston: na pewno postać nietuzinkowa i niebanalna - skoro prawie wiek później pewien dziennikarz poświęcił mu aż 3 lata pracy "zbieracza".
Aston (1902 - 1993, Londyn) był aktorem i piosenkarzem (wg mnie obok Bodo najważniejszym w swoim pokoleniu), znanym z takich obrazów jak Manewry miłosne i Dwie Joasie. W czasie II wojny światowej związany był z zespołem Teatru Wojskowego II Korpusu Andersa. Jego dyskografia to prawie 1000 utworów. Wszystkich, których porwał głos tego artysty odsyłam do Leksykonu Polskiej Muzyki Rozrywkowej - tam na pewno niejedną ciekawostkę można odkopać.

Na dziś tyle. Następna piosenka będzie bardzie żywa i energetyczna - w końcu zbliża się karnawał:)

Komentarze